Manglende oplysning ved køb

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #10189
    chjeltjorgensen
    Deltager

    Jeg er i vildrede omkring vores vedtægter, købet af min andel og manglende oplysningspligt fra bestyrelsen.
    Jeg købte min andel i november 2005 og var på det tidspunkt selvstændig regnskabskonsulent/bogholder, hvilket jeg stadig er. I vores vedtægter er der en paragraf der siger, at der ikke må drives nogen former for erhverv fra adressen. Da jeg skriver papirer sammen med bestyrelsen ved indflytning, bliver jeg spurgt hvad der skal stå på min postkasse. Jeg beder om 2 navne hvis det er muligt, nemlig mit eget og mit firmanavn. Ingen problem, der kommer 2 skilte til mig.
    Nu er der skiftet formand (hun var næstformand på daværende tidspunkt) og næstformand, og lige før påske fik jeg et brev fra bestyrelsen om, at jeg straks skulle ophøre med at drive virksomhed, da det var ulovligt iht vedtægterne, og i modsat fald ville sagen overgå til advokat. De skriver også, at jeg ikke har fået tilladelse ved kommunen.
    Jeg skriver tilbage, at jeg slet ikke kan forstå det, og at jeg slet ikke ved hvad kommunen skal blandes ind i det for, men det viser sig at være rigtigt, man skal søge kommunen om tilladelse. I samme brev beder jeg om 2 nye navneskilte.
    Jeg kontakter kommunen for at høre nærmere om dette, og det er som sagt rigtigt, men jeg ville også have fået den tilladelse uden nogen problemer på grund af min virksomheds karakter. Men jeg kan ikke søge uden om bestyrelsen.
    For ca 2 uger siden fik jeg endnu et brev fra bestyrelsen, hvor de skriver at jeg ikke har sørget for at rette navneskiltene på postkassen, og får 8 dage til at gøre noget ved det, ellers vil bestyrelsen pille dem ned.
    Så koger jeg over, skriver til dem, at de i det mindste kan give mig navnet på leverandøren, de går meget op i ensartetheden, så deres “trussel” giver ingen mening. Og så skriver jeg, at da jeg ikke er blevet orienteret om det med kommunen ved indflytning, har den daværende bestyrelse ikke overholdt deres oplysningspligt, og så bliver de erstatningsansvarlige.

    Hvordan forholder jeg mig, jeg var aldrig flyttet ind hvis jeg havde vidst at jeg ikke kunne have min firma adresse der?

    På forhånd mange tak

    #10969
    molan
    Deltager

    1. Bestyrelse har ikke oplysningspligt mht. til dine private forhold til kommunen.
    2. De kan ikke pådrage sig erstatningsansvar, for at undlade at være venlig og give dig en fri oplysning som du selv burde have skaffet og være videne om.

    Du har et problem mht. at have firma adresse på selve bopælen, men du kan få dig en Postbox som firma adresse og så bare arbejde hjemmefra, det kan du altid gøre indenfor reglerne.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Opret nyt emne
Er du ikke allerede bruger?
– Opret dig her

Har du glemt dit kodeord?
– Få tilsendt et nyt