Ejendomsadministration & moms

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #9903
    omantho
    Medlem

    KOPI begyndt, udsnit af mange sider:
    I 2003 indgik regeringen og Dansk Folkeparti aftale om en gradvis forhøjelse af mellemskattegrænsen
    og indførelse af et beskæftigelsesfradrag. Initiativerne var ikke
    mindst rettet mod personer med arbejdsindkomster under gennemsnittet og blev
    med forårspakken fra 2004 fremrykket. Aftalen indeholdt blandt andet følgende initiativer
    Der eksisterer i dag en række særregler på momsområdet. Forskellige former for erhvervsaktivitet,
    som er fritaget for moms, medfører en konkurrencemæssig begunstigelse
    i forhold til beslægtede aktiviteter.
    Parterne er derfor enige om pr. 1. januar 2011 at ophæve momsfritagelsen for følgende
    erhvervsaktiviteter:
    • Levering af fast ejendom
    • Rejsebureauer
    • Ejendomsadministration
    KOPI slut
    Info til de af Jer som selv laver budget for 2011

    #10309
    Boye
    Medlem

    Hej
    Hva’ så.. skal vi udnytte muligheden for at spare moms på administrationshonorar i nogle år ?
    Jeg hælder selv mest til at det er uetisk .. min samvittighed vil have det bedst med at betale momsen.
    Læs også denne artikel: http://politiken.dk/tjek/penge/jura/ECE1114865/revisor-advarer-kraftigt-mod-moms-manoevre/
    Mvh.
    Boye

    #10310
    omantho
    Medlem

    Hej Boye!
    Nej, vi skal selvfølgelig betale den lovpligtige moms,jeg har heller ikke givet udtryk for det modsatte! men jeg tror, at ikke alle bestyrelser som selv laver budgettet, er opmærksom på det, at de skal tage højde for det i budgettet fra 2011. I det der er andelsboligforeninger, som selv laver budget, men har så en administrator til opkrævningerne m.m. Derfor skrev jeg artiklen!
    Mvh
    Orla Munk Anthonisen

    #10312
    Boye
    Medlem

    Hej Orla
    Din information om momsfrihed er glimrende.. Jeg efterlyste indspark fra andre foreninger i forbindelse med, at der er dette smuthul, hvorved vi kan slippe for momsen nogle år ved at forudbetale for administratorydelser.
    AB Venneminde holdt generalforsamling d. 23. november og her spurgte vi forsamlingen, hvad foreningen skulle gøre i forhold til dette smuthul. Vi valgte at forudbetale for 1 år.
    Mvh.
    Boye

    #10313
    Boye
    Medlem

    Smuthullet til momsfrihed er nu lukket !
    Skatteministeren har den 23. november 2010 ændret sit lovforslag, så forudbetaling af moms i 2010 for perioden efter den 1. januar 2011 IKKE medfører momsfrihed.
    Vi må forvente, at lovforslaget bliver vedtaget.
    Mvh.
    Boye

    #10314
    Hanne12
    Deltager

    Boye – betyder det at hvis lovforslaget bliver vedtaget, vil man ikke kunne forudbetale moms overhovedet?
    Også selvom GF har besluttet det?

    #10315
    Boye
    Medlem

    Hej Hanne
    Det er i hvert fald sådan at vores administrator vil annullere de allerede indgåede kontrakter med foreninger vedrørende forudbetaling af administrationshonorar.
    Mvh.
    Boye

    #10320
    Hanne12
    Deltager

    Tak Boye
    Vi må vel afvente at se om lovforslaget bliver vedtaget.
    Hos hos blev det præsenteret på GF som noget nær en Bilka reklame – spar 25%

    #10323
    janmicasm
    Medlem

    Hi deltagende AB´er,
    AB Baldersgade 61-63 har også aftalt forudbetaling af AFTALT ADMNINISTRATIONSHONORAR for 2011 ( ikke af momsen selvfølgelig,..), betinget af at momsfritagelsen for administrationshonorar for 2011, forudbetalt 2010, ikke ophæves lovligt, ellers bortfalder aftalen. Vor besparelse er ca. 5000, – kr. hvis ikke forudsætningen ophæves. Mvh Jan Asmussen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Opret nyt emne
Er du ikke allerede bruger?
– Opret dig her

Har du glemt dit kodeord?
– Få tilsendt et nyt