Sagen er den jeg flyttede ind 1/3 09 og der blev der lavet en flytte aflæsning og så blev den rigtige års aflæsning lavet omkring 1/6 09 , men afregningen den kom så først i 26 januar 10 og den gik tilbage til 1/6 08 og ikke kun til 1/3 09 , hvor jeg så blev opkrævet for at ha boet i lejligheden fra 1/6 08. Så jeg kontaktede først Ista som henviste til vores adminstrator , som jeg så ringede til adminstator og hun ville gøre noget ved det , men der sker ikke rigtigt noget og har også prøvet vores bestyrelse og det sker der heller ikke så meget ved . Nogen har en god ide om hvad kan gøre for at få det afsluttet ??
Lang afregnins tid på varme/vand .
(6 svar)-
Skrevet 1 år siden #
-
Hej Tom!
Sådan som du beskriver det, så har I Jeres forbrug over fællesudgifterne eller en aftale med administrator, at de afregne individuelt til leverandøren! Men da du købte andelsbeviset pr. 1.3.09. har din bestyrelse jo godkendt handlen. Så hvorvidt de har undersøgt om der ikke er betalt pr. overtagelsesdatoen, må du spørge din bestyrelse om! Hvis der i din købsaftale fremgår, at overtagelsen er skæringsdato for udgifter, som er det normale, så er det er ligge bagud pr. overtagelses dato, sælgers pligt at få det ordnet!
Med andre ord tal med bestyrelsesformanden i Jeres andelsboligforening først!
Mvh
Orla Munk Anthonisen
Skrevet 1 år siden # -
Hej Orla
Vi betaler til vores adminstrator der så afregner med Ista og Ista var ude og lave flytte aflæsning pr 27/2 da jeg fik nøgler og sælger har også rykket admintrator og hun siger det er ista som er problemmet , men hun ikke svaret på min sidste mail som jeg sendte til hende for snart 1 1/2 måned og det gør ham som er formand heller ikke , har dog talt med ham for et stykke tid siden nu og han lovede at han eller en anden fra bestyrelsen ville snakke med admin og siden har jeg ikke hørt noget og jeg skrev en mail til formanden igen for 14dage og intet svar , jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for at få orden på det .
Skrevet 1 år siden # -
Hej Tom!
Nu ved jeg ikke hvad det er i kr. det drejer sig om! Hvis I betaler via PBS så tal med din bank om at fratrække det du har indbetalt for meget, eller hvis betalinge foregår pr. indbetalingskort, så ændre beløbet tilsvarende!
Det lader ikke til, at I har en bestyrelse og administrator, som vil vedgå et ansvar, men blot kaster bolden videre!
Kan læse, at du har kontakt med sælger, hvad med at påkræve ham for den betaling? Hvis du ikke får din ret, så lad en advokat skrive et brev til Jeres Adm. med kopi til formanden, for du har selvfølgelig kopi af din korrespondance!
Du må ikke give op. Ret skal være ret!
Mvh
OrlaSkrevet 1 år siden # -
Hej Orla
Tak for dine svar , det drejer sig om mindst 1400,00 kr som jeg blev afkrævet ekstra udover de ca 1500,00kr jeg havde betalt aconto og jeg synes ikke jeg kan kræve pengene af sælger da han har også ca 5000,00kr i klemme da de blev tilbage holdt ved salget.
Du har helt ret i at hverken admin eller bestyrelse tager ansvar som de burde og jeg må nok finde en advokat som kan skrive et brev og så håbe det kan hjælpe .
Mvh
TomSkrevet 1 år siden # -
Hvad har man en adminstrator for ???
Jeg kan ikke rigtig komme videre med regnskabet, men jeg kan sende det jeg har til dig, hvis du har ...lyst til at fortsætte dialogen med målerfirmaet, for jeg mener ikke det er korrekt. Jeg sender det med posten. Du skal oplyse, at anlægsnumret når du ringer op. Med venlig hilsen Ejendomsadministrator
Skrevet 1 år siden #
Svar
Du skal være logget ind for at skrive.