Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Nørhalne Murer ApS

Håndværkere søges på nettet

Internet-firmasøgninger i stærk vækst. Firma- og produktannoncer i internet-opslagsværker repræsenterer mere end halvdelen af den danske reklameomsætning på nettet.

Danskerne søger i stigende grad efter malere, tømrere og vvs-folk på internet – og det sker på bekostning af de traditionelle trykte opslagsværker, som må se annonce-kronerne forsvinde ud på nettet, skriver ErhvervsBladet.

Med en større relancering af sin hjemmeside vil forlaget Krak sætte endnu større fokus på firma- og produkt-søgninger.

Krakmedias marketingdirektør Lars Runov vurderer, at de danske virksomheder sidste år brugte 250 millioner kroner på firma- og produktannoncer i internet-opslagsværker.

Det er mere end halvdelen af det samlede danske forbrug på internet-reklame i 2003, som anslås til 486 millioner kr. i Reklameforbrugsundersøgelsen fra Dansk Oplagskontrol.

»Firmaannoncer er vores primære indtægtskilde i dag, og overgår langt bannerannoncerne i værdi. Og de sidste tre år er markedet vokset med 35 til 40 pct.,« siger Lars Runov til ErhvervsBladet.

Hos TDC Forlag kan man dog ikke mærke, at internet skulle være begyndt at overtage markedsandele fra de trykte opslagsværker.

»Vores målinger viser, at der blev foretaget 340 millioner opslag i vores telefonbøger i 2003 svarende til 80 opslag pr. dansker. Det er på niveau med tidligere år,« siger markedsdirektør Charlotte Stokkebye fra TDC Forlag.

Kilde: ComOn/Erhvevsbladet