Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Opdatering af venteliste

Vi er en privat andelsboligforening med 6andele/boliger. Der er oprettet en venteliste, der hvert år forud for generalforsamlingen bliver tilskrevet pr, brev, om man stadig er interesseret i at stå på ventelisten. Der falder altid et par stykker fra, og spørgsmålet går på, om vi i bestyrelsen må oprette ventelisten efter det tidspunkt man tilbagemelder sig( der er sat sidste til/framelding på.), og supplerende, om vi ved udlodning af andel, må vælge frit i denne venteliste.

Vores svar fra

Det er en god idé at genopfriske en venteliste med mellemrum, og et år lyder fornuftigt. Som udgangspunkt, uden at kende jeres konkrete vedtægter, vil jeg mene, at man fastholder sin anciennitet på ventelisten fra første gang man kommer på, så derfor burde det ikke være et spørgsmål om tilbagemelding hvor man fastholder et ønske om at stå på listen.

Igen, uden at kende de vedtagne regler om ventelisten, vil jeg antage, at man spørger i anciennitets rækkefølge, når der bliver en ledig andel. Det kan være at man har besluttet, at man ikke har den form for liste, men blot et »cigarkasse« med navne, som man så trækker lod eller lignende i blandt, når der bliver en ledig andel.

Du må kontakte mig, såfremt der er behov for uddybning af mit svar.

Venlig hilsen

Henning Julin, advokat
Dir: 96 31 33 25 Mobil: 40 20 24 49
E – mail:  hju@aalborg.advodan.dk  |  www.advodan.dk

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.