Vedligeholdelse af gulv
I forbindelse med fraflytningen af min bolig, opstod der efter afleveringen af boligen – ca. en måned efter underskrift, tvivl om gulvet i køkken/alrummet. Vi havde ca. 2 år før salget valgt at få gulvet afslebet og fulgte derefter gulvafsliberens vejledning om at give gulvet olie hvert halve år. efterfølgende fik vi nedenstående mail fra bestyrelsen:
Vi har haft problemet med gulvet (ifbm handel af nr. 104) oppe på bestyrelsesmødet. I denne forbindelse har vi fået tømrer til at efterse gulvet. Konklusionen blev at der ikke var problemer med fugt, men at det mangler vedligeholdelse. Følgende er besluttet: “Sælger af nr. 104 har valgt at sætte prisen til 0. Dette fritager dem imidlertid ikke for deres vedligeholdelsespligt. Derfor skal sælger betale for en afslibning. Mogens kontakter gulvafsliber og taler med sælger”. Vi henviser til vedtægterne §§ 10 og 17.
Jeg kan ikke forstå ovenstående mail om at jeg skal betale for endnu en afslibning??? Hilsen Karsten
Hvis I ikke kan godkende at de skal foretages en afslibning, skal I straks protestere herimod og lade sagen afgøre af en syn og skønsmand som udpeges af foreningen i samråd med Jer.Problemet er at en syns og skønsmand er dyr, måske dyrere end den forlangte gulvafslibning.
Med venlig hilsen
ADVODAN
Henning Petersen
advokat
ADVODAN | Strandgade 51 | 3000 Helsingør
Tlf: 49 21 21 21 | Fax: 49 21 58 30
Email: hpe@helsingoer.advodan.dk
ADVODAN – et netværk til forskel
Flere spørgsmål