Værdisætning af eget arbejde ved forbedringer
Jeg skal til og sælge min andel og er igang med at udregne vores forbedringer. Jeg har i jeres håndbog fundet afskrivningsperioder mm., men kan simpelthen ikke finde ud af hvor mange arbejdstimer man fx. kan tage for at sætte et køkken op. Tillægsspørgsmål: Hvis man mangler enkelte kvitteringer, kan man så skrive det ca. beløb man husker at det har kostet for et produkt og derefter så lade det være op til bestyrelsen at afgøre om det ser fornuftigt ud? Evt. sætte en vurderingsmand på?
Jeg antager, at du henviser til ABF´s håndbog!
Som udgangspunkt skal du honoreres for det antal timer, du rent faktisk har brugt, med mindre dette vil være urimeligt ved prisfastsættelsen.
Vedr. den manglende dokumentation for materialer er den beskrevne fremgangsmåde korrekt. Hvis ikke bestyrelsen eller køber kan godkende opgørelsen, må der afholdes et syn og skøn.
Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
Direkte tlf.: 45260502 · Mobil tlf.: 24431144JAL@datea.dkwww.datea.dk
Flere spørgsmål