Tvist om trailerplads
Spørgsmål: Jeg sidder i bestyrelsen i foreningen. Vi har på en generalforsamling i 2002 vedtaget at etablere en trailerplads. Der står i referatet at den er til trailere. 2 personer i foreningen har nu placeret deres bådtrailer med båd på pladsen. Det har resulteret i et skriftlig krav fra bestyrelsen om at de skal fjernes inden 1.9.2006. Der henvises til at pladsen er svær at renholde og at beslutningen fra 2002 ikke gælder bådtrailere, hestetrailere og campingvogne. Dette er der blot ikke nævnt noget om i referatet fra 2002. Det er et bestyrelsesmedlems definition efter hukommelsen. Jeg boede ikke selv i foreningen den gang, så jeg var ikke med på generalforsamlingen. Spørgsmålet går på om bestyrelsen har ret til at kræve bådene fjernet. En bådtrailer er indregistreret på samme måde som en almindelig trailer, nemlig til godstransport. Dette er oplyst efter kontakt til politiet. Jeg mener der skal stilles et forslag til generalforsamlingen før beslutningen fra 2002 kan ændres. Og at vi i bestyrelsen ikke har ret til at kræve bådene fjernet, idet de er at betragte som alm. trailere. Modsat ex. campingvogne. Et flertal i bestyrelsen mener omvendt at hvis de som har båd, vil have dem placeret på pladsen, skal de stille et forslag på generalforsamlingen gående på at der MÅ holde bådtrailere der. Hvem har ret ? Og hvad gør vi i bestyrelsen hvis IKKE bådene bliver fjernet, trods kravet fra bestyrelsen ? Med venlig hilsen Henrik
Bestyrelsen kan ikke tilsidesætte en beslutning på taget på generalforsamlingen. Da I ikke har lavet nogen definition af hvad I mener med trailer, så vil jeg mene at I ved næste generalforsamling skal vedtage hvad I mener med en trailer. Først når I har jeres definition kan I udelukke de typer af trailere som I ikke ønsker skal kunne holde på p-pladserne.
Med venlig hilsen
ADVODAN
Christian Dam Pedersen
advokatfuldmægtig
ADVODAN | Strandgade 51 | 3000 Helsingør
ADVODAN – et netværk til forskel
Flere spørgsmål