tjekliste til bestyrelsen ved salg af andel
Spørgsmål: Vi er en ny andelsforening, der står foran vores første salg. Som medlem af bestyrelsen vil jeg gerne sikre mig, at vi husker at tage højde for alle forhold vdr. salg. Findes der en slags tjek-liste, over alt hvad vi skal huske? Er der et sted på nettet, hvor vi kan hente div. formularer? Vi har i år brugt penge på en valuar og flere penge på revisor, end vi havde budgetteret med. Kan vi ændre på budgettet, og evt hente disse penge på vedligeholdelsesopsparingen? Skal dette vedtages på en generalforsamling og ændres i selve regnskabet? -eller kan vi lave et tillæg til vores nuværende regnskab med rettelsen? På forhånd tak for hjælpen, Tania
Kære Tania
prøv at tjek om der evt. er hjælp at hente hos ABF. Det er muligt at de har en tjek liste men ellers bør I tjekke lov om andelsboliger og andre bofællesskaber § 5-10 hvor der står hvad der skal være opfyldt iforbindelse med en handel. Vedrørende regnskabet kan i ikke undervejs ændre budgettet. Det er alene generalforsamlingen der kan gøre dette. Idet det er i indeværende regnskabsår der er en forskydning af udgifterne vil det ikke påvirke tidligere år hvorfor det blot skal fremgå af indeværende års regnskab. Hvis du er i tvivl om noget så bare kom igen. Med venlig hilsenAnette DyhlAdministrationschef
DATEA ASLyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngbywww.datea.dk
Flere spørgsmål