Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

tjekliste til bestyrelsen ved salg af andel

Spørgsmål: Vi er en ny andelsforening, der står foran vores første salg. Som medlem af bestyrelsen vil jeg gerne sikre mig, at vi husker at tage højde for alle forhold vdr. salg. Findes der en slags tjek-liste, over alt hvad vi skal huske? Er der et sted på nettet, hvor vi kan hente div. formularer? Vi har i år brugt penge på en valuar og flere penge på revisor, end vi havde budgetteret med. Kan vi ændre på budgettet, og evt hente disse penge på vedligeholdelsesopsparingen? Skal dette vedtages på en generalforsamling og ændres i selve regnskabet? -eller kan vi lave et tillæg til vores nuværende regnskab med rettelsen? På forhånd tak for hjælpen, Tania

Kære Tania
prøv at tjek om der evt. er hjælp at hente hos ABF. Det er muligt at de har en tjek liste men ellers bør I tjekke lov om andelsboliger og andre bofællesskaber § 5-10 hvor der står hvad der skal være opfyldt iforbindelse med en handel.  Vedrørende regnskabet kan i ikke undervejs ændre budgettet. Det er alene generalforsamlingen der kan gøre dette. Idet det er i indeværende regnskabsår der er en forskydning af udgifterne vil det ikke påvirke tidligere år hvorfor det blot skal fremgå af indeværende års regnskab. Hvis du er i tvivl om noget så bare kom igen. Med venlig hilsenAnette DyhlAdministrationschef
DATEA ASLyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngbywww.datea.dk

Vores svar fra
Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.