Skal vi have en administrator?
Vi er en lille boligforening med 10 andele som er træt af at betale for at have en advokat til at styre foretagendet. Vi har en sund økonomi betaler hver især vores lys varme. Der er 3 i bestyrelsen. Vi har 2 lån som udløber om et par år. Jeg har talt med banken om vi ikke bare kunne have en betalingsservice og det mente de at vi godt kunne. Der står ikke noget i vores vedtægter om at vi skal have en administrator. Er det nok at der er tre i bestyrelsen. Jeg går ud fra at der skal være en kasserer hvis vi kan kan slippe af med advokaten. Der er ikke mere end femten bilag om året ud over vores terminer ejendomsskat renovation og forsikringer . Jeg vil gerne høre jeres mening om det, er der nogle “faldgrupper”?
Antallet af bestyrelsesmedlemmer fremgår af jeres vedtægter. Typisk er det et krav, at der vælges mellem 3 og 5 medlemmer. Så længe der er valgt en funktionsdygtig og tegningsberettiget bestyrelse og der ikke er noget krav herom i vedtægten, vil I kunne vælge selv at stå for administrationen af jeres forening.
I bør dog undersøge eventuelle opsigelsesfrister i administrationsaftalen.
Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
Direkte tlf.: 45260502 · Mobil tlf.: 24431144JAL@datea.dkwww.datea.dk
Flere spørgsmål