Salg af tørreloft
Spørgsmål: Hej Andelsportal En lejlighed på 4. sal i vores andelsforening har på generalforsamlingen fået lov til at købe tørreloftet med henblik på at udvidde lejligheden opad. I bestyrelsen er vi i den fase hvor vi skal finde ud af på hvilke betingelser salget skal finde sted. Har I nogle erfaringer med hvordan sådanne salg foregår. eks. hvem der afholder udgifterne til udarbejdelse af salgsopstilling dvs. udgifter til bl.a rådgiver og landmåler – plejer det at være køber eller sælger (i dette tilfælde foreningen). Hvem betaler for byggemodningen? osv. Hvis I ligger inde med tidligere eksempler/modeller på sådanne foretagender kunne det være en stor hjæp i vores kommende bestyrelsesarbejde.
Kære Albert Når øverste lejlighed udvides med tørreloftet er det normale at dette sker uden omkostninger for foreningen. Det vil sige at alle omkostninger afholdes at køber. Foreningens krav vil normalt være at en af foreningen udpeget rådgiver godkender projektet, at der tegnes all-risk forsikring og evt. at der stilles en garanti for arbejdet således at foreningen vil kunne gøre dette færdigt såfremt køber går i stå. omkostningerne til dette dækkes normalt ligeledes af køber. God fornøjelse og held og lykke. Med venlig hilsenAnette DyhlAdministrationschef
DATEA ASLyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngbywww.datea.dk
Flere spørgsmål