Ny administrator – hvordan/hvornår ?
Vi er en forening bestående af 23 adelshavere og 1 lejer. Vi har i en længere perioede være utilfredse med vores nuværende administartor og påtænker at finde en ny ( har allerede 3 emner). Hvordan gøres dette helt konkret.? Vi har generalforsamling i september og her skal vel så stemmes om genvalg. Skal Adm. være tilstede og en evt. ny også være der ? eller skal bestyrelsen i ro og mag tale med Adminstrator, så det er en fælles beslutning at samarbejdet ophører og en ny træder til.
Administrator vælges normalt af generalforsamlingen (dette vil fremgå af jeres vedtægter).
Det kan være lidt pinligt for alle parter, hvis afgående administrator er tilstede på den generalforsamling, hvor der vælges en anden administrator, derfor vælger mange andelsboligforeninger en af følgende måder, når der skal skiftes administrator.
A) Bestyrelsen stiller følgende forslag på generalforsamling, hvor nuværende administrator er tilstede: Bestyrelsen ønsker bemyndigelse til at genforhandle administrationsaftale med nuværende administrator eller til indgåelse af administrationsaftale med ny administrator. Hvis bestyrelsen får flertal for dette forslag, kan bestyrelsen efter generalforsamlingen forhandle med andre administratorer og indgå en ny aftale med den administrator, som bestyrelsen ønsker. Ved denne fremgangsmåde får jeres nuværende administrator også en chance for at komme med et nyt oplæg til samarbejdet. Bestyrelsen opsiger nuværende administrator med et brev, underskrevet i henhold til foreningens tegningsregler.
B) Bestyrelsen meddeler nuværende administrator, at han ikke skal deltage på generalforsamlingen og inviterer i stedet den administrator, som bestyrelsen ønsker at indgå en ny administrationsaftale med. Ny administrator får mulighed for at præsentere sig selv inden valg af administrator. Efter generalforsamlingen opsiges nuværende administrator med et brev fra bestyrelsen, underskrevet i henhold til foreningens tegningsregler.
C) Alternativet til ovennævnte er, at I helt åbent meddele nuværende administrator, at I ønsker en ny administrator og at punktet vil blive behandlet på den kommende ordinære generalforsamling. Selvom det kan føles lidt pinligt, så er der jo absolut ikke noget galt i, at nuværende administrator er tilstede, når der vælges en ny administrator.
Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål. Har du yderligere eller uddybende spørgsmål, hører jeg gerne fra dig igen.
Venlig hilsen
Carsten Volden
Direktør
Direkte +45 58 58 37 72 | Mobil +45 40 84 43 33
Telefon +45 70 23 00 78 | Fax +45 70 23 00 41
cvo@colliers.dk
Colliers Ejendomsadministration A/S
Codanhus, Gammel Kongevej 60, 5. sal, 1850 Frederiksberg C
www.ceadm.dk
Flere spørgsmål