Ny administrator / administrations selskab
Hej vi overvejer at skifte administrator og vil derfor høre om der er noget man skal være ekstra opmærksom på? håber i kan give nogle gode råd.
For det første skal I lige undersøge opsigelsesvarslet i jeres nuværende administrationsaftale.
I bør anmode om at modtage specificerede administrationstilbud fra flere administratorer med erfaring med administration af andelsbooliger. TIlbudene bør nøje beskrive hvad administrationsaftalen omfatter og især hvilke ydelser der falder uden for aftalen og derved vil blive udført “i regning”. Først når der haves specificerede tilbud kan priserne sammenlignes.
Som ikke udtømmende liste over forhold, som det almindeligvis er interessant at have kendskab til er flg.: Deltager administrator ved et eller flere møder med bestyrelsen? omfatter aftalen administrators deltagelse ved ordinære og eventuelle ekstraordinære generalforsamlinger, omfatter aftalen vand og varme regnskab? Indeholder aftalen jurudisk bistand og i givet fald i hvilket omfang? Er administrator forpligte til at give besked inden en juridisk rådgivning, der falder uden for aftalen, påbegyndes? Hvilket gebyr administrator opkræver administrator i forbindelse med overdragelse af andelslejligheder?
Men selv en velskrevet aftale kan ikke ændre på, at det er i det daglige arbejde, at administrator skal bevise sit værd, så I bør også forhøre jer om andres erfaringer eller udbede jer referencer….
Med venlig hilsen
ADVODAN
Erik Matthiesen
advokat (L)
ADVODAN | Strandgade 51 | 3000 Helsingør
Tlf: 49 21 21 21 | Fax: 49 21 58 30
Email: erma@advodan.dk
ADVODAN – et netværk til forskel
Flere spørgsmål