Mangler budget ved nye arbejdsopgaver
Ang. Ekstraordinær Generalforsamling
Bestyrelsen har foreslået nyt linolium og maling af vores 2 hovedtrapper
og vil fremlægge 1 tilbud på linolium og 1 på maling. Prisen er ca. 340.000 kr. som er ca 5*normal årlig vedligeholdelse og små 10 % af vores
ejendomsværdi på 4.250.000kr. Dette fremlægges uden ændring eller
fremlæggelse af nyt budget. Bestyrelsen forestiller sig at man kan
disponere over forventet overskud, + overskud på anden budgetteret vedligeholdelse + hvor der ellers er midler.
Skal der ikke vedtages et budget som entydigt viser hvor pengene kommer fra, og konsekvesen i form af nyt budget. Jeg forestillede mig at man ville tage et kreditforeningslån som så betales tilbage hurtigst muligt, under indtryk af overskuddet.
Hvis vores uoverensstemmelser fortsætter, hvor og hvordan kan vi så få proffesionel bistand til at få løst knuderne, f eks i form af en
konsulent.
Jeg har tidligere fået værdifuld og brugbar bistand med spørgsmål hos
Jer via Hr. Martin Borgstrøm, og ser frem til at høre fra Jer igen.
PS. Vores eks generalforsamling er torsdag d 16 maj.
Med Venlig Hilsen Erik Brøndsted
Ved større istandsættelser er det ikke et urimeligt krav at stille, at bestyrelsen/administrator udarbejder et budget, der viser, hvorledes istandsættelsen påvirker foreningens økonomi. Det synes derfor naturligt, at der udarbejder et korrigeret budget for driften af foreningen, hvilket jeg ville foreslå dig at bede om på forhånd, således
at bestyrelsen/administrator har en mulighed for at kigge på dette og
således at du undgår at en eventuel tvist udvikler sig.
Angående hjælp til håndtering af tvister er jo normaltvis håndteret af
foreningens administrator, og hvis dette ikke er en farbar vej vil vi
foreslå, at tvisten håndteres ved ekstern mægling af advokat.
Flere spørgsmål