Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Kælderrum

Jeg har i 2004 købt min lejlighed med et tilhørende kælderrum. Nu har jeg modtaget henvendelse fra bestyrelsen om at kælderrummet ikke er det der er tilknyttet lejligheden, og bliver anvist et andet, men kan beholde det som jeg har haft siden køb af lejligheden, mod betaling. Jeg har på intet tidspunkt i forbindelse med køb modtaget information om at det medfølgende kælderrum ikke var det rigtige. Jeg mener derfor ikke at jeg kan pålægges betaling for dette kælderrum. Mit spørgsmål er derfor: kan bestyrelsen pålægge mig at betale for det rum der var tilknyttet lejligheden ved købet for 7 år siden.

Vores svar fra

På baggrund af din beskrivelse kan jeg ikke umiddelbart vurdere, om bestyrelsen kan pålægge dig at betale.

Det vil være fornuftigt at gennemlæse din købs/overdragelsesaftale for at se, om der er specificeret en specifik brugsret til det konkrete kælderrum.

Er det ikke tilfældet, vil en opkrævning af leje for kælderrum skulle være vedtaget af foreningen, og evt. være indføjet i vedtægterne.

Herudover kan du meddele bestyrelsen, at du har gjort brug af kælderrummet i syv år, og at du fik det anvist ved dit køb, hvorfor du har været i god tro om din brugsret.

Med venlig hilsen
ADVODAN HOLBÆK

Rasmus Brandt Jensen
Advokat

ADVODAN | Kanalstræde 10, 1. | 4300 Holbæk
Tlf: 59 43 44 45 | Fax: 59 43 01 12
Email: rabj@advodan.dk | www.advodan.dk

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.