Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Henlæggelse til vedligehold

  Vi er en mindre andelsboligforening med 6 andele i en ny- og gennemrenoveret byejendom (2005) i 4 etager. Pr. 1. januar skal vi oprette en ejerforening med ejerlejligheden på 3. sal (taglejlighed). Mit spørgsmål er: Hvordan fastsættes beløbet til henlæggelse til fremtidig vedligeholdelse? Skal det være ligeligt imellem de 7 medlemmer af ejerforeningen? Eller skal det fastsættes pr. m2? Arealerne på de forskellige lejligheder er alle forskellige, og spænder fra 76 – 155 m2. Jeg har været inde omkring lejeloven, som angiver 29 kr./brutto-m2 pr. år. Og i vores vedtægter i ABF står, at Generalforsamlingen fastsætter beløbet til vedligehold på den årlige generalforsamling. Så jeg er ikke blevet klogere! Ejerlejligheden skal indgå på lige fod med andelsboligforeningen i den nye kontrakt pr. 1. januar 2010, hvad angår fællesudgifter til bygningens drift. 

Vores svar fra

 
Tak for mail. I forbindelse med ejendommens opdeling er der blevet fastsat fordelingstal og det er disse, der efter min opfattelse bestemmer hvor meget hver af de to ejerlejligheder skal bidrage med til vedligeholdelse ( herunder henlæggelse til fremtidig )

Med venlig hilsen

ADVODAN
Ebbe Gregers Madsen
Advokat

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.