Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Har forening eller administrator ansvar for ubetalte regninger?

I overordnede træk: Vores administrator stoppede indbetalinger til rengøring for et halvt år siden, ifølge dem efter besked fra formanden, skønt formanden siger han ikke har givet den besked. Efter at have modtaget en rykker personligt laver formanden en aftale med rengøring om at betale for de manglende måneder og opsige kontrakten således at ingen af partnerne er bundet af de 3 mdrs opsigelse der ellers er. Formand og en anden fra bestyrelsen siger til administrator at de penge skal betales og administrator sender en mail hvor de siger at nu betaler de pengene. Nu er der så kommet en rykker med inkassotrussel fra rengøring fordi kun en del af beløbet er betalt. Samtidig vil rengøringsselskabet ikke længere være med til aftalen om øjeblikkelig ophævelse af kontrakten, men vil nu have det fulde beløb + rykkergebyrer og renter. Spørgsmålet er nu hvem der er ansvarlig og skal afholde udgifterne til rengøringen. Er det foreningen eller er det administrationsselskabet? 

Vores svar fra

 
Efter min opfattelse er foreningen ansvarlig overfor rengøringsfirmaet, men hvis administrator har begået fejl eller undladelser, som koster foreningen penge, er administrator erstatningsansvarlig overfor foreningen.
Med venlig hilsen

Ebbe Gregers Madsen

Advokatkompagniet A/S
Advokataktieselskab
Margrethepladsen 4, Plan 4
8000 Århus C

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.