Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Rohde & Hansen Ejendomsservice ApS

Garanti ved køb

betyder det så at man ikke har nogen garanti for at det man køber er i orden, det virker bare så voldsomt at man kan komme til at få mer udgifter for så store beløb som i mit tilfælde? Vi havde 5 dage til at finde eventuelle fejl og mangler og klage, men det er jo nærmest umuligt når det er ting man ikke lige ser med det blotte øje.

Vores svar fra

Der bliver normalt aldrig udstedt garantier for, at der ikke findes skjulte fejl og mangler i en andelslejlighed. Det er også derfor, at du ifølge loven har en længere reklamationsfrist i forhold til skjulte fejl og mangler.

Der er således meget, der tyder på, at det ikke er dig, der i sidste instans skal betale for afhjælpningen. Det er dog vigtigt, at du hurtigst muligt – og gerne gennem en advokat – får reklameret skriftligt overfor sælger, samt skaffer dig dokumentation herfor eventuelt ved at fremsende brevet anbefalet.

Held og lykke med sagen.

Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby www.datea.dk

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.