Formand og vicevært
Vi har en formand, der får løn for 20 timer pr. uge. Vi har ca. 148 andele og betragtes som en stor andelsboligforening. Vi har desuden ansat vicevært, viceværtassistent og trappevasker og har i alt årlige lønninger for lidt over 900.000. Vi har en veldrevet ejendom, der er i stadig udvikling, men vi ønsker viden om, hvordan andre foreninger forvalter formands- og viceværtfunktion. Kan I give nogle eksempler på, hvad der er typisk i forhold til ansættelser, løn og evt. private viceværtordninger for andelsboligforeninger af denne størrelse? Bruger vi “for mange penge”, eller gør vi det rigtige? Årsagen til min forespørgsel er, at der i øjeblikket er ønske om at spare på disse poster. En gruppe mener, vi bruger for mange penge. Men bestyrelsen mener, vi har en god, solid og velfungerende forening, hvor huslejenivauet ligger pænt. i løbet af de sidste 10 år er vi kun steget 10 kr. iboligafgift pr. kvadratmeter. er dette tal rimeligt?
Det er svært at sige. Jeg har kendskab til foreninger der bruger meget mindre men hvad I forbruger skulle gerne afspejle sig i hvad I ønsker for foreningen. Da det I søger er konkret rådgivning kan jeg desværre ikke hjælpe jer men må henvise jer til jeres administrator. Har I ingen administrator er I velkommen til at kontakt mig og jeg vil så se om jeg har mulighed for at komme det nærmere.
Med venlig hilsen
Anette Dyhl
Administrationschef
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
Direkte tlf.: 45260214
Mobiltlf.: 25276955
ady@datea.dk
www.datea.dk
Flere spørgsmål