Fejl/mangler
Hej. Vi solgte en andelsbolig med overtagelse den 1/12-207. Vi flyttede selv ind i den 15/4-2007, hvor den var helt ny. Køber var 3 gange ude og kigge på boligen, og vi blev i samråd med administratoren enige om ikke at få en vurderingsmand ud, da boligen var så ny. Køber gennemgik boligen og fandt ingen mangler inden indflytningen. Nu modtog vi så et brev fra administratoren, hvori det fremgår, at der skal udskiftes noget gulv, der skal rettes en dør og der skal slibes en bordplade ned og lakeres igen. Alt dette vil koste os ca. 13700 kr. Bestyrelsen har åbenbart været med inde over dette. Vi er dog først blevet meddelt om dette ved brevet fra administratoren. Administratoren var af den helt klare overbevisning om, at vi var blevet informeret af bestyrelsen. Men dette var ikke tilfældet. mit spørgsmål er så…. – Hvordan står vi her?? Og kan køberne/bestyrelsen gå ind og vurdere på slid på gulv o.l.?? Skal det ikke være en vurderingsmand. Det skal lige siges, at de har tilbageholdt 40000 kr af vores, som vi så ikke kan få ud.
Hvis der er reklameret over manglerne i rette tid – jf. jeres vedtægter, som du bør kontrollere – vil jeg foreslå, at I sammen med køber bliver enige om, at få en vurderingsmand til at se på sagen.
Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
Direkte tlf.: 45260502 · Mobil tlf.: 24431144JAL@datea.dkwww.datea.dk
Flere spørgsmål