Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Dækning af udgift til ny emhætte

: Synes Du at vores krav er urimeligt ?. I forbindelse med stor renovering af vores baghus, bestående af ialt 10 andelshavere, har man besluttede at indfører central ventilation. Opgaverne har været mange for bestyrelsen og man har derfor glemt at informere andelshavere, om forholdende ved hvilken type emhætte der skal bruges til central udsug, ligeledes er andelshavere først gjort bekendt med disse forhold i efteråret 2010, på trods af indflytning skete i vinteren 2009. Er det rimeligt at vi som andelshaver holdes skadesløst i forbindelse, med krav fra bestyrelsen om ny type emhætte ? Er det urimeligt at bede om dækning for den tid der brugt i forbindelse med, opsætning af ny emhætte og nedtagning af gammel emhætte ? Er det fair at bede om kompensation til dækning for tid brugt afgrænsning af, hvilke typer emhætter der må bruges i det omfang bestyrelsen ikke har kunne magte det ? Den gamle emhætte kostede 1700,- kr. og ny emhætte kostede 3295,- kr. Er vores samlede regning for afholdelse af udgifter på ialt 8200,- kr. således rimelig ?.

Vores svar fra

Det rejste spørgsmål er vanskeligt at besvare ud fra de angivne oplysninger. Jeg ville meget gerne have haft den af generalforsamlingen vedtagne beslutning om ændringerne sammenholdt med det forslag, som må være forelagt generalforsamlingen. Uden disse dokumentationer, er det næppe muligt at give et korrekt svar på det rejste spørgsmål.

Jeg ved heller ikke, om den emhætte, som ikke kan fungere med det nye anlæg var der i forvejen, eller om der er tale om et nyindkøb foretaget af erhververen.

Jeg tror ikke, at man vil kunne få erstattet egen forbrugt tid på projektet. Man vil efter min opfattelse, men uden at jeg kender forholdene, jfr. ovenfor, nok maksimalt kunne få erstattet den oprindelige emhætte, hvis den var nyanskaffet. Den nye skulle jo under alle omstændigheder anskaffes for at systemet fungerer, og man må jo på en generalforsamling have vedtaget at anskaffe det nye system.

Men som sagt, jeg ved for lidt om baggrunden for problemet, så svaret er med al muligt forbehold.

Såfremt du ønsker hjælp til denne konkrete sag eller andre opgaver,så kontakt mig for en uforpligtende snak på 57 86 46 10 eller kontakt ADVODANs kædekontor på kontakt@advodan.dk.

Vi gør opmærksom på, at yderligere behandling af sagen ikke er en del af den gratis rådgivning, og at der vil være honorar på en egentlig sagsbehandling

Andelsportal.dk har et landsdækkende samarbejde med ADVODAN og anbefaler kædens advokater til landets boligejere og boligforeninger.

Med venlig hilsen
ADVODAN

Carl-Jørgen Thinggaard
Advokat

ADVODAN | Ndr. Ringgade 70C | Skovsø | 4200 Slagelse
Tlf: 57 86 46 00 | Dir: 57 86 46 10 | Fax: 58 50 03 77
E-mail: cjth@advodan.dk | www.advodan.dk

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.