Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Bestyrelsesansvar ved tab på vedligehold og forbedringer

  Jeg sidder i bestyrelsen i en andlesboligforening, og vi er netop blevet truet med en retssag. Et par købte en andel for ca 1½ år siden, anmeldte til betyrelsen at de ville lave nogle forbedringer, og gik herefter i gang. De har lavet en totalrenovering af lejligheden, som var i ret dårlig stand. Nu vil de sælge og de har netop fået at vide, at de kun vil få 155.000 kr,. for deres forbedringer. de har brugt meget mere, og lavet det hele selv. (de har jo så ikke fået noget for det almindelige vedligehold) Skønnet er lavet af en ekstern professionel valuar. Nu vil de sagsøge betyrelsen, for deres tab. det er lidt uklart for hvad, men de mener at bestyrelsen skulle have lavet et skøn før de gik i gang med forbedringerne/vedligeholdet, og måske skulle have oplyst dem om hvad der kunne ske(reglerne om vedligehold contra forbedringer)… Jeg mener ikke at bestyrelsen kan stilles til ansvar, eller havde en pligt til at lave et skøn. Jeg kan ikke finde noget i lovgivningen som antyder dette. Mener I at betyrelsen kan stilles til ansvar, og vil vi kunne gøres personligt ansvarlige eller hvordan? der er indkaldt til møde i betyrelsen på søndag med parret også. 

Vores svar fra

 
 
Jeg er helt enig med dig. Det er andelshavernes eget ansvar.
 
 
Med venlig hilsen
 
 
 
Thomas Damsholt, advokat (H)
 
 
 
Rabenhorst & Thorlacius A/S

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.