Bestyrelsens ansvar
Efter indflytning 2004, havde vi hentvendt os til formand, kasseren, lagt besked på telefon svareren, kom de ikke og synede boligen. Der er tigtige mange defekter, så som, revende fliser på wc, køkken dørene ridsede skrammede gælder også indfatninger, grundet kørestol bruger, tidliger lejer. Da vi fremlagede dette på et møde, fik vi den besked at det var forsent, men vi kunne selv prøve at, kontakte afdødes børn. Vi mener ikke bestyrelsen har levet op til deres ansvar og forpligter. Nu spørg vi, den dag vi flytter, skal vi så betale de gamle skader og ev.t de nye. De regler og vedtægter som er her, bliver ført ud til os lejer.
Hvordan du som andelshaver skal reagere ved mangler i forbindelse med overtagelsen af en andel, fremgår stort set altid af foreningens vedtægter, som du derfor bør læse. Sædvanligvis er det dog således, at man som andelshaver har pligt til at reklamere skriftligt overfor sælger og bestyrelsen seneste 14 dage efter overtagelsen.
Hvis I ikke har reklameret skriftligt, kan det blive svært for jer at dokumentere, at I rent faktisk har reklameret, ligesom I fomentligt burde have fulgt op tidligere på bestyrelsens manglende reaktion.
I forbindelse med et salg vil det derfor som udgangspunkt påhvile jer, at udbedre manglerne eller give et afslag i købesummen svarende til udbedringsomkostningerne, idet jeg ikke på det foreliggende grundlag mener, at bestyrelsen har handlet ansvarspådragende.
Med venlig hilsen
Jacob Linvald
Advokat
DATEA AS
Lyngby Hovedgade 4 · 2800 Kgs. Lyngby
www.datea.dk
Flere spørgsmål