Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Industri Byg ApS

Bestyrelsens ansvar i forhold til budgetter

Hej. Jeg ville bare høre om i kunne hjælpe mig med et spørgsmål. Mit spørgsmål lyder på, hvad bestyrelsen i en andelsboligforening har af ansvar i forhold til de budgetter der bliver lavet ved stiftelse af en andelsboligforening? Købsbudget, handelsbudget og driftsbudget?

Vores svar fra

Bestyrelsen har det almindelige ansvar i forholdet til sædvanlige dispositioner, der er bemyndiget af generalforsamlingen (andelshaverne). De kan, i princippet, ikke overskride væsentlige poster i hverdagen, og såfremt det bliver nødvendigt at foretage ekstraordinære dispositioner, da skal der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling. I det hele taget er det vigtigt at erindre, at en andelsboligforening er en enhed, hvor der skal være enighed med mere end mindst 50%, og de der vælges til at lede dagligdagen, skal »holde sig på dydens smalle vej«. Jeg kan ikke svare mere konkret, da spørgsmålet ikke kaster lys over den dybere årsag eller mulige dispositioner.

Venlig hilsen

Henning Julin, advokat
Dir: 96 31 33 25 Mobil: 40 20 24 49
E – mail:  hju@aalborg.advodan.dk  |  www.advodan.dk

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.