Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Tømrermester RFA

Bestyrelsen

Kære Andelsportal, I forbindelse med vores årlige generalforsmaling (GF) igår aftes, blev det oplyst af bestyrelsen at de sammen med administator ikke havde læst årsregnskabet korrekt og at der derfor manglede penge til foreningens afdrag på lån i ejendommen og at der derfor var grund til at hæve huslejeafgiften med DKK300. Mødet blev holdt d. 9 marts og huslejestigningen skal træde ikraft allerede d. 1 April 2009. Altså med en varsling på ca. tre uger. På sidste års generalforsamling blev det vedtaget at ejendommen havde brug for lidt vedligeholdelse og at vi derfor skulle have indhentet nogle tilbud fra nogle entreprenøre og vi besluttede derfor på sidste års “GF” at hendsætte 2millioner til dette formål. Bestyrelsen fik stillet DKK25000 til rådighed og fik efter ca. 10 måneder taget sig sammen til at indhente et sådan . Da vi så mødte op til dette års GF, blev det oplyst at det var blevet opdaget at de penge som var blevet brugt til at afbetale foreningensbolglån var blevet betalt af midler fra foreningens kassekredit og at den nu var tom og at det alene betød at vores husleje måtte stige med DKK300. Og da den planlagte vedligeholdelse i sig selv ville betyde en huslejestigning på ca. DKK5-600 per lejlighed, så ville den totale huslejestigning blive på små tusind kroner og det mente man at var fpr meget på en gang Pga det, er det blevet vedtaget at den planlagte vedligeholdelse som ellers var temmelig eminent måtte blive udsat med en 4-5år. Mit spørsmål er følgende: 1. Kan man hæve huslejen med DKK300 med tre ugers varsel også selvom det blev vedtaget på sidste GF? Altså, samtlige hustande er beboet af folk som ikke lige frem rider samme dag som de sadler og generelt bare sidder og nikker og siger øh bøh….så ja der blev stemt om det, men folk stemte bare ja fordi ham der sad ved siden af sagde ja. Og spørsmål nummer to er: Eftersom både bestyrelsen og administrator bliver betalt for deres arbejde, er der ingen som må gøres ansvarlig for denne mislæsning af foreningensbudget/årsregnskab?. Det skal lige siges at vores bestyrelse er fuldstændig inkompetent til deres arbejde. Håber at hører fra dig snarest.

Vores svar fra

Ja, man kan gyldigt på generalforsamling vedtage dette. Hvis I er utilfredse med bestyrelse og aministrator kan I vælge nye medlemmer og ny administrator.

Med venlig hilsen

Thomas Damsholt, advokat (H)

Rabenhorst & Thorlacius A/S
ADVODAN – Lyngby
Toftebæksvej 2
2800 Kgs. Lyngby
Telefon: +45 45 88 05 55
Telefax: +45 45 88 51 81

Andelsportal.dk
Om forfatteren Andelsportal.dk har siden år 2000 formidlet nyheder, informationer og services til landets andelsboligforeninger. Forskellige forfattere har løbende skrevet artikler og bidraget med viden til andelsportal.dk’s arkiv af nyheder, guides og indlæg.

Flere spørgsmål

Har du et spørgsmål til brevkassen?

Tak.

Vi har modtaget dit spørgsmål. Vores brevkasseredaktører kan desværre ikke besvare alle spørgsmål. Vi kan derfor ikke garantere at dit spørgsmål bliver besvaret og udgivet på hjemmesiden.