Beskyldning vedr. fælleslokale
den 9/12 lejede undertegnede foreningens fælleslokale mhp afholdelse af en fødselsdag. Vi overtog et ikke rengjort lokale (vore regler siger det skal efterlades i rengjort stand) og vi måtte starte med at gøre rent. Min mand pointerer dette over for et par af bestyrelsesmedlemmerne, som indrømmer at snavset stammer fra deres forrige møde. Så langt så godt – vi agter på dette tidspunkt ikke at gøre mere ved sagen … Men: Efter afholdelse af fødselsdag, gør vi så igen rent. Og nu kommer der pludselig en beskyldning fra bestyrelsen om at vi ikke har rengjort lokalet efter leje. Vi har brugt flere timer (i begge ender) på at gøre rent og er dybt frustrerede over dette. Vi har skriftligt anmodet om en undskyldning, men dette vil vi ikke få. Hvad kan vi dog gøre her fra?
Jeg er imidlertid ikke helt sikker på hvad du gerne vil have hjælp til?
Såfremt du/I er blevet opkrævet betaling for en rengøring af jeres fælleslokale, som I rent faktisk har udført, så skal I naturligvis bestride kravet overfor bestyrelsen.
Såfremt dit/jeres spørgsmål vedrører den manglende undskyldning og den uretmæssige anklage, vil jeg foreslå, at I bringer forholdet op på den kommende generalforsamling for andelsboligforeningen.
Principielt, kan man godt anlægge det som hedder et anerkendelsessøgsmål ved domstolene, hvor man tilpligter den indstævnte til at anerkende, at man har ret for så vidt angår et specifikt forhold. Men i en situation som denne vil de eneste rigtige vindere være begge parters advokater, og du vil som sagsøger skulle løfte bevisbyrden for den påstand du nedlægger.
Det rette forum, at få løst denne konflikt i vil således være foreningens generalforsamling, hvor samtlige medlemmer har mulighed for at deltage.
Med venlig hilsen
ADVODAN HOLBÆK
Rasmus Nilsson
Advokatfuldmægtig
ADVODAN | Havnepladsen 4-6 | 4300 Holbæk
Tlf: 59 43 44 45 | Fax: 59 44 53 75
Email: rn@holbaek.advodan.dk | www.advodan.dk/holbaek
ADVODAN – et netværk til forskel
Flere spørgsmål