Der burde være mange flere andelshavere, som kan og burde være med på debatsiden her på Andelsportalen. men det er som om, at det er igen det, at man passer sig selv og alt det praktiske og administrative har vi en bestyrelse til! Som nogen siger, "det har vi folk til"
Det er for mig at, for dårligt, når man køber sig ind i en andelsboligforening, stor som lille, så køber man jeg også ind i et fælles økonomisk ansvar, vel at mærke, at man højst kan hæfte for sit indskud, men det kan så sandelig også blive dyrt nok!
Der er mange ting, måske dog ikke dagligt så på årsbasis, at en bestyrelse skal tage op, og finde en løsning, samt fremlægge beretning m.m. på generalforsamlinger. For ikke at skulle følge med i lovene, feks. vedr. Energitest, belåningsmuligheder/omlægning, og hvad med tvistigheder, hvis ikke bestyrelse har en plan - politik på et område på en forespørgsel, feks. hvem skal betale for hvad, som der har været forespørgsel på her i dette forum, men svarene udebliver eller man har selv gjort det sådan og sådan!
Der er mange gode grunde til at opfordre til at flere kommer på banen her på nettet, men jeg tror det også kan skyldes, at der fortsat er mange, hvor EDB ikke lige er dem, hvilket jeg finder beklagelig, for det er der det sker i dag!
Idèn og et godt initiativ, men hvordan for vi flere med i vor debat?
Med venlig hilsen
Omantho
Orla Munk Anthonisen
F.f. bestyrelse i AbG
Esbjerg