Hej igen Karl Aage!
Du kan du også foreslå det, da det jo er et spørgsmål om foreningens økonomi, som helhed, om andelshaverne vil betale den udgift pr. år. Selv har jeg brugt megen tid, på at læse i lovene og ikke mindst i diverse vedtægter, som kan læses på nettet, og jeg kan godt se, at vi skal have justeret vore vedtægter inden for de nærmeste år, og det kræver tid, at forberede dette, men jeg mener også at vi selv er de nærmeste til at ændre, der hvor vi har erfaret en mangel, eller et punkt som skal fjernes, da det hører fortiden til. Derfor har jeg bl.a. brugt Portalen her, og adspurgt via eget netværk. I den sidste ende er det jo bestyrelsen der har ansvaret for den daglige drift.
Jeg har ingen erfaring med medlemskabet i ABF, men vi har selv gjort erfaringer med store spørgsmål, opgaver og hvordan vi kan løse dem, og det er til dato gået godt, og der har været tunge opgaver, som jeg ikke vil nævne her, men de er velkendte mange steder i nyere andelsboligforeninger.
Mit og den øvrige bestyrelses argument for ikke at foreslå indmeldelse, skyldes den opbakning vi har fra andelshaverne, for den håndtering hvormed opgaverne hidtil er blevet løst, og så vi brugt pengene på andet indkøbte gode til fælles gavn.
Så det må ikke opfattes som om jeg er modstand af ABF, men jeg vil heller ikke være med til at feks. ændre visse procedure i vore vedtægter, fordi ABF kommer med ændringer. Der jo altså også en forskel på om man er en nystartet boligforening med lav individuel bebyggelse eller en ældre etage ejendom.
Men i dag går tingene så stærkt, at vi løbende må forholde os til udviklingen og dermed tilpasse os.
Jeg håber hermed, at du vil finde din løsning, og at det er den rigtige for Jer!
Jeg tror ikke jeg har mere at tilføje hertil.
Mvh
Orla Munk Anthonisen